طراحی و چاپ بسته بندی زعفران

طراحی بسته بندی زعفران و خدمات چاپ

زمانی که برای خرید زعفران به فروشگاه های بزرگ و سایت های خرید اینترنتی می رویم. با تعداد زیادی از بسته ها روبرو می شویم که هرکدام ظاهر متفاوتی را نسبت به دیگری دارد. اما در میان این تعداد طراحی بسته بندی زعفران، تنها یکی است که شما را به انتخاب و خرید کردن فرا می خواند. عوامل مهمی همچون طراحی لوگو زعفران، طراحی هویت بصری برند، نوع و جنس بسته بندی، سبک طراحی و انتخاب رنگ مناسب در این انتخاب تاثیر مستقیم دارند. هنر ما طراحی بسته بندی زعفران خلاقانه و رعایت استانداردهایی است که شانس خرید محصول شما را بیشتر می کند.

 

ایران به عنوان بزرگ ترین تولید کننده زعفران در جهان شناخته می شود. متاسفانه قسمت عمده زعفران تولیدی ایران به صورت فله و بسته بندی نشده به سایر نقاط جهان صادر می شود. اسپانیا، امارات و چین بزرگترین وارد کننده زعفران از ایران هستند. عموماً این زعفران وارداتی در آن کشورها مجدد بسته بندی می شود و به سایر نقاط جهان صادر می گردد. طراحی بسته بندی زعفران صادراتی مطابق با استانداردهای جهانی، ارزش افزوده زیادی را برای محصول شما به ارمغان می آورد. به طور مثال در سال 2020 زعفران ارایه شده در سایت آمازون حداقل گرمی 5 دلار برای فروش عرضه می شود. یعنی چندین برابر قیمت در ایران! انتخاب یک استراتژی صحیح فروش و بسته بندی مناسب، دریچه اصلی ورود محصول شما به بازارهای صادراتی زعفران در سراسر جهان است.

طراحی بسته بندی زعفران (Saffron Packaging Design)

زعفران (Saffron) یا زَرپَران (کلمه زعفران عربی شده زَرپَران می باشد)، گیاهی از خانواده زنبقیان است. کشور ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده آن محسوب می شود. ایران در جایگاه نخست صادرات زعفران دنیا است. زعفران گیاهی کوچک و چند ساله تا ارتفاع ده الی سی سانتی متر می باشد. هر گیاه دارای یک تا سه گل می باشد و هر گل شش گلبرگ بنفش رنگ دارد. گل ها دارای سه پرچم و یک مادگی منتهی به کلاله سه‌ شاخه به رنگ قرمز می باشند. قسمت انتهای خامه و کلاله سه‌ شاخه است که به نام زعفران مشهور است، معطر و کمی تلخ است.

 

طراحی بسته بندی زعفران مانند تمام طراحی ها به تنهایی عامل موفقیت فروش شما نیست. اما می تواند تاثیر چشمگیری در افزایش درک مصرف کننده از محصول و برند زعفران شما داشته باشد. در سبد محصولات برندهای موفق در فروش زعفران، انواع بسته بندی های زعفران با طراحی های خلاقانه در وزن ها و اشکال گوناگون وجود دارد.

saffron packaging design

بررسی طراحی برندهای مطرح زعفران ایران

لوگو زعفران سحرخیز
زعفران سحرخیز

شرکت زعفران سحرخیز یک مجموعه خانوادگی است که در سال 1311 به صورت فروشگاه تأسیس شده است. سپس در طی سالیان مراحل رشد خود را طی کرده است.

لوگو و نشان تصویری زعفران سحرخیز به صورت لوگو تایپ با خط ثلث نوشته شده است.  قابی قرمز رنگ و بیضی شکل این متن را فرا گرفته است. در حاشیه قاب خط زرد رنگ و گل ها به چشم می خورد. در طراحی بسته بندی های زعفران سحر خیز زمینه قرمز رنگ و درج لوگو به صورت بزرگ در بالای بسته به چشم می خورد.

لوگو نوین زعفران
نوین زعفران

شرکت نوین زعفران در سال 1371 تأسیس شده است. اهداف اولیه این شرکت بیشتر صادرات زعفران به تمام نقاط دنیاست.

لوگو شرکت نوین زعفران به صورت نوشتاری با زمینه قرمز می باشد. خوانایی و برجسته بودن عنوان بهترین ویژگی طراحی لوگو زعفران این شرکت می باشد.

نوین زعفران برای بسته بندی محصولات خود از طرح های متنوعی استفاده می کند و محدود به یک استاندارد ثابت نیست. استفاده از نقوش ایرانی در اکثر طراحی بسته بندی زعفران این برند دیده می شود.

زعفران مصطفوی

زعفران مصطفوی نیز یکی از شرکت های قدیمی در زمینه تولید و بسته بندی زعفران می باشد.

نکته ای که در طراحی لوگو زعفران این شرکت به چشم می خورد، سادگی و استفاده زیبا از نوشتار قدیمی این شرکت است. لوگو در دو زبان فارسی و انگلیسی با زمینه قرمز و حاشیه زرد طراحی شده است.

در طراحی بسته بندی های محصولات زعفران این شرکت، استفاده از طراحی مینیمال و زمینه سفید به عنوان هویت بصری آن در نظر گرفته شده است.

آیا قصد فروش تولید و بسته بندی زعفران را دارید؟

مراحل راه اندازی خط بسته بندی و فروش

1 - ثبت برند و نام تجاری

با توجه به مزیت های فروش زعفران امروزه شرکت های زیادی در این زمینه وجود دارد. ثبت برند زعفران و ثبت علائم تجاری دارای مزایای زیادی است از جمله بهبود کیفیت محصولات و حمایت قانونی از کسب و کار شما.

انتخاب اسم خوب برای برند یکی از نکات مهمی است که در طراحی بسته بندی زعفران نیز تاثیر مستقیمی دارد.

برای ثبت برند زعفران پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، باید در سایت مرکز مالکیت معنوی ثبت نام نموده و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار این سایت قرار دهید. پس از بررسی کارشناسان و درج آگهی در روزنامه رسمی، گواهینامه ثبت نام و علامت تجاری برای برند شما صادر می گردد.

2- لوگو و نشان تصویری

طراحی لوگو زعفران و هماهنگی آن با طراحی بسته بندی زعفران یکی از کلیدی ترین نکات در فرایند برندسازی این محصول است.

آیا شرکت و برند شما فقط محصولات مربوط به زعفران را تولید می کند و یا محصولات متنوع دیگر هم در سبد تولیدات شماست؟ با توجه به پاسخ این سوال استفاده از تصویر و فرم زعفران در طراحی لوگو جایز است. در غیر این صورت استفاده از لوگوتایپ و فرم های مینیمال تاثیر بهتری در شناخته شدن برند شما در بازار فروش دارد.

اگر قصد صادرات زعفران را دارید، سبک طراحی لوگوهای برندهای قدیمی تر را به طور کل فراموش کنید. طراحی لوگو زعفران به صورت ساده، موفقیت بیشتری برای برند شما به ارمغان می آورد.

3- طراحی بسته بندی

پس از طراحی لوگو زعفران نوبت به طراحی بسته بندی محصولات شما می رسد. انتخاب هویت بصری مطابق با اهداف برند و لوگو شما کلیدی ترین اصل در طراحی بسته بندی زعفران محسوب می شود.

استفاده از طرح های خلاقانه و فرم بسته های خاص تاثیر شگرفی بر مصرف کننده خواهد داشت.

هزینه و قیمت تمام شده بسته بندی زعفران یکی دیگر از نکاتی است که در هنگام طراحی باید مد نظر گرفت.

قوانین زیست محیطی صادرات و واردات در کشورهای اروپا، کانادا و آمریکا در بسته بندی محصولات زعفران باید رعایت شود.

4- عکاسی صنعتی از زعفران

پس از تولید بسته بندی زعفران، نوبت به عکاسی صنعتی از زعفران می رسد. عکاسی صنعتی امروز بخش جدایی ناپذیر از فرایند برند سازی محصول و طراحی بسته بندی زعفران می باشد.

عکاسی صنعتی با دو هدف معرفی محصول و معرفی برند زعفران شما صورت می گیرد.

عکاسی از زعفران تولیدی شما برای ارایه در وب سایت شرکت شما و یا فروشگاه های بزرگ اینترنتی مانند دیجی کالا یکی از لازمه های بازاریابی و فروش است.

عکاسی صنعتی به دو صورت عکاسی از تک محصول به صورت ساده و یا عکاسی چیدمانی از بسته های زعفران شما صورت می گیرد.

عکاسی صنعتی چیدمانی از زعفران بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و برای استفاده در شبکه های اجتماعی و تبلیغات محیطی استفاده می شود.

5- طراحی وب سایت

همزمان با پیشرفت تکنولوژی و روش های نوین تجارت، استفاده از تجارت الکترونیک روز به روز گسترده تر می شود. طراحی وب سایت فروش زعفران برای شرکت ها و برند ها دروازه ورود به دنیای تجارت الکترونیک است.

طراحی وب سایت زعفران با دو هدف معرفی برند، محصولات و فروش آنلاین زعفران صورت می گیرد.

مزایای اصلی طراحی وب سایت شرکت زعفران:

کاهش هزینه ها، استفاده کمتر از نیروی فروش انسانی و بازاریاب، فروش بدون مرز جغرافیایی، فعالیت 24 ساعته، دادن اطلاعات بیشتر به مصرف کننده. در طراحی قالب وب سایت می توان از طراحی بسته بندی زعفران الگو گرفت و یکپارچگی گرافیک برند را به بازدید کننده یادآور شد. 

 

6- اخذ گواهینامه های صادراتی

برای تولید و بسته بندی زعفران نیاز به اخذ مجوز و استانداردهایی از سازمان غذا و دارو، وزارت صنایع، جهاد کشاورزی و اداره استاندارد هستید.

اما اگر قصد صادرات زعفران به کشورهای دیگر را دارید، محصول شما باید تعدادی دیگر از گواهینامه ها و استانداردهای بین المللی را اخذ کند.

این استانداردها شامل گواهینامه های ISO HACCP، TUV، FDA، گواهینامه حلال و یا گواهینامه های محصولات ارگانیک می باشد.

آیا شما تولید کننده محصولات غذایی هستید؟

برای مشاوره و سفارش طراحی بسته بندی مواد غذایی با ما تماس بگیرید.

انواع زعفران و تفاوت آن ها

تفاوت انواع زعفران

سرگل

در زعفران سرگل یا سرقلم قسمت خامه یا ریشه وجود ندارد و کلاله های قرمز رنگ به صورت جدا از هم می باشند. این نوع زعفران خالص ترین نوع زعفران است و میزان رنگ دهی آن بین عدد 210 الی 260 می باشد. سرگل یکی از پر مصرف ترین انواع زعفران در بازار ایران می باشد.

نگین

در زعفران نگین سه شاخه کلاله قرمز رنگ از قسمت زرد رنگ خامه جدا شده و زعفران حجیمی تهیه می شود. زعفران نگین به دلیل فرایند زمان بر و پرهزینه فراوری یکی از گران ترین انواع زعفران محسوب می شود. دارای بالاترین قدرت رنگ دهی می باشد که عددی بین 230 الی 270 می باشد.

پوشال

زعفران پوشال قسمت کلاله قرمز رنگ رشته زعفران بعلاوه یک تا سه میلیمتر از قسمت زرد رنگ خامه می باشد. قدرت رنگ دهی زعفران پوشال عدد 170 الی 250 می باشد. این نوع زعفران به دلیل اتصال کلاله و خامه و کاهش احتمال تقبلی بودن مورد اعتماد بیشتر مصرف کنندگان است. زعفران رشته ای در گروه زعفران پوشال جای دارد.

زعفران کالایی با ارزش و گران بها است، همین قیمت بالا باعث انگیزه برای افراد سودجو در تقلب و دستکاری در آن است. افزودن گل رنگ (گیاهی شبیه زعفران با خاصیت رنگ دهی) و یا رنگ آمیزی کاکل ذرت، یکی از متدوال ترین روش هایی است که برای تقلب استفاده می شود. همچنین افزودن روغن، آب نبات، عسل، شکر و نمک به صورت افشانه به زعفران با هدف افزایش وزن حجمی (جرم) یکی دیگر از این روش ها است. مطمئن ترین روش خرید زعفران با اصالت، خرید به صورت بسته بندی شده از برندهای معتبر می باشد. در طراحی بسته بندی زعفران با درج اطلاعات دقیق تولید کالا، استانداردها و آزمایشات انجام گرفته می توان اطمینان بیشتری را به مشتری برای خرید داد.

انواع نگهدارنده و ظروف زعفران

کاغذی و مقوایی

بسته هایی از جنس کاغذ و مقوا بیشترین مصرف در صنعت زعفران را دارد. زعفران پاکتی در وزن های 1، 2 و 3 گرم و همچنین در وزن های نیم و یک مثقال تولید می شوند. علاوه بر پاکت، جعبه های نگهدارنده اکثر شرکت ها و برندهای زعفران به صورت کاغذی و یا مقوا هستند.

جنس کاغذ، قیمت تمام شده پایینی دارد. با افزودن خدمات پس از چاپ مانند طلاکوب، یووی موضعی و برجسته سازی لوگو، بسته بندی های لوکس (لاکچری) و نفیس زعفران تولید می شود.

زعفران پاکتی معمولا درای یک جعبه مادر می باشد. هر جعبه مادر معمولا دارای 10 یا 12 عدد پاکت زعفران می باشد. حمل و نقل آسان تر و ارایه بهتر در فروشگاه یکی از مزیت های جعبه مادر زعفران می باشد.

ظروف فلزی و خاتم

ظروف فلزی برای بسته بندی زعفران یکی از بهترین گزینه ها است. ظروف فلزی دارای مقاومت فیزیکی بالایی در مقابل ضربه و جابجایی هستند. علاوه بر این ظروف فلزی عطر و طعم زعفران را به خوبی حفظ می کنند.

ظروف فلزی زعفران از جنس ورق فولادی گالوانیزه با روکش بهداشتی می باشند که چاپ بر روی آن صورت گرفته است. این ظروف به خاطر طرح های خاتم کاری بر روی آن اصطلاحاً به ظروف خاتم زعفران نیز مشهور شده اند.

امکان چاپ و تولید اختصاصی آن ها نیز وجود دارد. تولید اختصاصی ظروف فلزی زعفران اعتبار خاصی به برند مربوطه در بازار فروش می دهد. طراحی بسته بندی زعفران برای ظروف فلزی باید با رعایت استاندرادهای چاپ فلز همراه باشد.

قالب های ظروف فلزی معمولا به صورت دایره، مربع و مستطیل می باشند.

ظروف پلی کریستال و پلاستیک

مواد پلاستیکی امروزه یکی از پر مصرف ترین مواد در صنعت بسته بندی محسوب می شود. در تولید زعفران نیز پلاستیک جایگاه ویژه ای دارد. پلاستیک دارای ویژگی های خاصی مانند وزن کم، شکل پذیری بالا، سرعت تولید زیاد و قیمت پایین می باشد.

انواع سلفون پاکتی مرحله اولیه بسته بندی زعفران می باشند. این پاکت های پلاستیکی سپس درون بسته های مقوایی و کاغذی قرار می گیرند.

قوطی های پلاستیکی در اشکال و وزن های مختلف تولید می شوند. قوطی های پلاستیکی به شکل دایره، مربع، مستطیل و مثلث می باشند. 

قوطی های پلاستیکی لوکس زعفران نیز در اشکال مختلف تولید می شوند و معمولا به نام قوطی زعفران اطلس و گوهر شناخته می شوند.

 

ظروف چوبی و باکس هدیه

از دیرباز زعفران به عنوان یکی از بهترین و نفیس ترین هدایا شناخته می شده است. و بهترین سوغات مشهد و سایر شهرهای خراسان بوده است.

با توجه به این موضوع طراحی بسته بندی زعفران لوکس و نفیس می تواند ارزش این سوغات را بیشتر کند. بسته بندی های از جنس چوب می تواند بهترین انتخاب برای این امر باشد.

انواع باکس هدیه زعفران در جنس های چوبی و یا ترکیب چوب با مخمل، ترمه و فوم تولید می شود.

این باکس های هدیه علاوه بر زعفران معمولا محتوی هاون برنجی یا هاون چوبی زعفران می باشد. 

ظروف چوبی زعفران با روش لیزری هم تولید می شوند. این ظروف معمولا همراه با یک ظرف اطلس، گوهر و یا ظروف شیشه ای بسته بندی می شوند.

انواع ظروف فلزی (خاتم، ترمه و سفارشی) نگهدارنده

ظروف و قوطی فلزی زعفران
ظروف و قوطی فلزی نگهدارنده زعفران با قابلیت چاپ سفارشی
ظروف فلزی دایره ای خاتم
ظروف فلزی دایره ای خاتم با درب طلق دار شفاف زعفران
ظروف فلزی مستطیل ترمه و خاتم زعفران
انواع ظروف و قوطی فلزی زعفران طرح خاتم
انواع ظروف و قوطی فلزی طرح خاتم جهت طراحی بسته بندی زعفران

انواع ظروف پلی کریستال

ظروف زعفران پلی کریستال آذین
آذین
ظروف زعفران پلی کریستال الماس
الماس
ظروف زعفران پلی کریستال برلیان
برلیان
رویال
ظروف زعفران پلی کریستال صدف
صدف
گوهر
میلاد
ظروف زعفران پلی کریستال نگین
نگین
ظروف زعفران پلی کریستال مربعی
مربعی
ظروف زعفران پلی کریستال مستطیلی شفاف
مستطیلی شفاف
ظروف زعفران پلی کریستال الماس
مستطیلی
ظروف زعفران پلی کریستال شش ضلعی
شش ضلعی
ظروف زعفران پلی کریستال دایره شفاف
دایره ای شفاف
ظروف زعفران پلی کریستال دایره
دایره ای
ظروف زعفران پلی کریستال بیضی شفاف
بیضی شفاف
بیضی

ظروف پلی کریستال یکی از بهترین نگهدارنده ها برای زعفران محسوب می شوند. مزیای این ظروف حفظ بهینه عطر زعفران و کریستالی بودن و نمایش خوب زعفران، نشکن بودن و مقاومت فیزیکی این ظروف می باشد. به دلیل محکم شدن درب این نگهدارنده ها مانع از ورود میکروب و میکرو ارگانیسم ها به داخل ظرف شده و عمر نگهداری زعفران را افزایش می دهد. در طراحی بسته بندی زعفران برای ظروف پلی کریستال معولاً یک جعبه مقوایی خلاقانه نیز برای آن طراحی می شود، که در جعبه مادر 10 یا 12 عددی قرار داده می شوند. البته ممکن است شرکت های تولید کننده زعفران برای کاهش هزینه تمام شده به جای جعبه مقوایی به طراحی لیبل زعفران برای این ظروف اکتفا کنند. (تصاویر محصولات پلی کریستال بالا مربوط به شرکت صدف می باشد.)

انواع ظروف شیشه ای

ظروف شیشه ای زعفران
ظروف شیشه ای نگهدارنده زعفران در وزن های مختلف
ظروف شیشه ای زعفران درب فلزی
ظروف شیشه ای زعفران با درب فلزی (آلومینیومی)
ظروف شیشه ای زعفران با درب چوب پنبه ای
ظروف شیشه ای زعفران با درب چوب پنبه ای
ظروف شیشه ای زعفران با درب چوب بامبو
ظروف شیشه ای زعفران با درب چوب بامبو

ظروف شیشه ای زعفران یکی از ظروفی است که مورد استقبال زیاد تولید کنندگان قرار گرفته است. اکثر برندهای زعفران در سبد محصولات خود ظرف های شیشه ای را نیز اضافه کرده اند. ظروف شیشه ای زعفران به دلیل شفافیت و مدل طراحی آن دید خوبی از محتویات به مصرف کننده می هد و مشتری اعتماد بیشتری به زعفران درون آن پیدا می کند. این ظروف معمولا به صورت استوانه ای هستند که درب آن ها به صورت فلزی پیچی (آلومینومی و گالوانیزه)، چوبی از جنس بامبو و یا چوب پنبه ای می باشد. در طراحی بسته بندی زعفران در ظروف شیشه ای معمولا یک لیبل شفاف برای چسباندن بر روی شیشه در نظر گرفته می شود و شیشه درون یک جعبه مقوایی قرار می گیرد. همچنین این جعبه می تواند دارای پنجره نیز باشد و در طراحی آن را پیش بینی کرد. نکته مهم در طراحی بسته بندی زعفران در این ظروف توجه به ضربه گیر بودن و محافظت از شیشه در مقابل فشار و شکستگی است.

گل زعفران

نکات مهم و کلیدی در طراحی بسته بندی زعفران

نحوه استفاده از طرح و تصویر گل

زعفران به عنوان یک چاشنی و ادویه پر مصرف خوراکی و گران قیمت، دارای گلی بسیار زیبا است. گل زعفران با رنگ های خیره کننده و جذاب خود، هر بیننده ای را به خود جلب می کند. استفاده از طرح و تصویر گل زعفران در بسته بندی نیز منجر به تحث تاثیر قرار دادن مشتریان می شود. استفاده از تکنیک گل آرایی در چیدمان گل های زعفران در طراحی و یا عکاسی صنعتی از آن به زیباتر شدن تصویر نهایی کمک می کند.

 

استفاده از روش های هنری مانند نقاشی و تصویر سازی از گل این گیاه زیبا در طراحی بسته بندی زعفران باعث می شود، محصول و برند شما دارای تصویری منحصر به فرد باشد. به عنوان یک طراح که سال ها در این حوزه مشغول هستم، توصیه می کنم هرگز از تصاویر و طرح های تکرار شده سایر برندها استفاده نکنید و طرح و تصویر یکتا و زیبای برند خود را خلق کنید.

استفاده از گل زعفران در طراحی بسته بندی

کدام رنگ مناسب بسته بندی ما می باشد؟

انتخاب رنگ در طراحی بسته بندی زعفران یکی از مهمترین و چالش برانگیز ترین پارامترها است. از تولید اولین بسته بندی ها برای زعفران، رنگ قرمز تنها رنگ منتخب اکثر برندها بوده است. آیا نیاز بازار امروز را فقط رنگ قرمز پاسخ می دهد؟ قطعاً پاسخ منفی است.

 

فرایند صادرات این محصول فرصت خوبی را به تولید کنندگان زعفران داد که رنگ های دیگر را نیز وارد این صنعت کنند. به عنوان مثال رنگ مشکی با اینکه رنگی رایج برای بسته بندی محصولات غذایی نیست امروزه یکی از لوکس ترین انتخاب ها است. برای متفاوت بودن و رقابت با دیگران در صادرات و فروش زعفران گاهی انتخاب یک رنگ متفاوت به شما کمک زیادی می کند. خوشبختانه طبیعت، میلیون ها رنگ را در پالت انتخاب ما قرار داده است!

چه وزن هایی را انتخاب کنیم؟

انتخاب وزن زعفران در سبد محصولات تولیدی شما یکی از نکات کلیدی است که می تواند منجر به سود بیشتر و یا کاهش آن شود. از گذشته های خیلی دور وزن زعفران را با واحد مثقال اندازه گرفته ایم. بسته های یک مثقال و نیم مثقال پرفروش ترین وزن ها از گذشته در بازار مصرف ایران بوده است.

 

اما امروزه عوامل دیگری در انتخاب وزن مناسب در فروش بهتر بسته های زعفران تاثیر مستقیم دارد. یکی از مهمترین پارامترها، استراتژی فروش شما و قیمت تمام شده بسته بندی می باشد. با توجه به قیمت زعفران، استفاده از بسته های گران قیمت و با کیفیت در وزن های بالاتر قابل توجیه است. اما برای وزن های پایین تر باید هزینه تمام شده کمتری را در فرایند طراحی بسته بندی زعفران در نظر گرفت. برای فروش زعفران در سوپر مارکت ها نیز بسته های اقتصادی یک، دو و سه گرم پیشنهاد می شود.

وزن مناسب بسته بندی زعفران

طراحی بسته بندی زعفران به عنوان سوغات و هدیه

زعفران به عنوان یک ماده غذایی با ارزش، گرانبها و با عمر نگهداری طولانی است. به همین دلایل از دیرباز به عنوان یکی از محبوب ترین سوغات های مشهد و دیگر شهرهای استان خراسان بوده است. زعفران به علت حجم کم و قیمت بالا بهترین تحفه و سوغاتی است که می توان از این منطقه جغرافیایی ایران برای کسی به ارمغان آورد. تولید کنندگان زعفران نیز برای تسهیل هدیه دادن آن دست به ابتکارات زیادی می زنند. از جمله بسته بندی زعفران در جعبه های لوکس از جنس چوب، مخمل و یا چرم و همراه کردن تجهیزات مصرف زعفران مانند هاون. در طراحی بسته بندی زعفران با هدف سوغات و هدیه باید نکات مهمی را لحاظ کرد از جمله زیبایی بصری بسته بندی، قیمت تمام شده، سایز و اندازه جعبه.

 

بسته های هدیه زعفران می تواند از متریال های گوناگون تولید شود. یکی از رایج ترین بسته بندی ها، استفاده از جعبه های چوبی درب دار با روکش های گوناگون است. استفاده از فناوری های نوین مانند برش های لیزری و حکاکی بر روی چوب نیز می تواند به بهتر دیده شدن و زیبایی و اصالت بسته کمک کند. همچنین استفاده از هارد باکس های مقوایی (جعبه هایی با بدنه محکم ) در طراحی بسته بندی زعفران سوغات انتخاب مناسبی است. هارد باکس ها با یک طراحی حرفه ای علاوه بر زیبایی و استحکام حس خوب یک بسته هدیه را به مخاطب منتقل می کند.

طراحی بسته بندی اسپری زعفران (افشانه)

طراحی بسته بندی اسپری و افشانه زعفران

اسپری و افشانه زعفران یکی از جدیدترین فرآورده های ساخته شده از محصول زعفران است. ویژگی اصلی اسپری زعفران، سادگی و سهولت استفاده از آن در هنگام مصرف است. برای استفاده از زعفران به روش سنتی و معمول، آن را به همراه یک حبه قند درون هاون دستی برنجی یا سنگی به آرامی آسیاب می کنند. سپس مقداری از زعفران آسیاب شده را با مقداری آب جوش مخلوط کرده و درون یک ظرف در بسته قرار می دهند تا به اصطلاح برای دقایقی دم بکشد. در این روش علاوه بر زمان بر بودن، مابقی زعفران مخلوط شده با آب، عمر مصرف کوتاهی دارد و خاصیت عطر و بوی خود را به مقدار زیادی از دست می دهد. استفاده از اسپری زعفران زمان شما را ذخیره می کند و استفاده بهینه تر از زعفران را برای شما فراهم می کند. در طراحی بسته بندی اسپری زعفران توجه به نام برند، سهولت استفاده و انتخاب رنگ مناسب برای قوطی اسپری، کمک زیادی به موفقیت فروش آن در بازار می کند.

 

ویژگی های اسپری و افشانه زعفران: بسته بندی مدرن و کاربردی، تولید شده از آب و زعفران مرغوب، بدون مواد نگهدارنده، دارای رنگ و عطر طبیعی، آسان شدن استفاده و حذف کلیه مراحل آماده سازی زعفران، امکان تزئین و ترسیم اشکال بر روی غذاهای مختلف.

طراحی بسته بندی نبات زعفرانی

نبات زعفرانی یکی از محصولاتی است که اکثر برندهای زعفران در کنار دیگر محصولات، آن را تولید و بسته بندی می کنند. نبات یک از قدیمی ترین شیرنی های ایرانی است که در کنار چای مصرف می شده است. شکر در طی یک فرایند حرارتی خاص تبدیل به کریستال های نبات می شود. نبات ها در انواع مختلف به صورت شاخه نبات، نبات چوبی و ... تولید می شوند. نبات علاوه بر مصرف خوراکی، خاصیت دارویی فراوانی نیز دارد که اکثر خانواده های ایرانی از آن استفاده می کنند.

 

در سال های اخیر با افزودن زعفران به نبات، این محصول مورد استقبال مصرف کنندگان زیادی قرار گرفته است. در طراحی بسته بندی نبات زعفرانی علاوه بر رعایت نکات حفاظت فیزیکی از محصول، خلاقیت و لوکس بودن بسته باید مورد توجه قرار گیرد. نبات های زعفرانی همراه با نی چوبی و یا پلاستیکی یکی از بهترین سوغات و هدایای مشهد و شهرهای استان خراسان محسوب می شود. در طراحی بسته بندی نبات زعفرانی معمولاً یک پنجره برای جعبه تعبیه می شود. اگر شرکت شما در شروع راه تولید و فروش محصولات زعفران در بازار است، توصیه می کنیم به فکر طراحی بسته بندی نبات زعفرانی متفاوت با سایر برندها و جعبه ای خلاقانه باشید.

 

آیا برای فروش و صادرات محصولات خود نیاز به طراحی بسته بندی زعفران دارید؟

من احسان رفسنجانی طراح و گرافیست، متولد مشهد در سال 1358 هستم. از سال 1383 در این حرفه مشغول یادگیری و تجربه اندوزی هستم. تمام این سالهای کار با عشق گرافیک به من آموخته است که موفقیت و خلاقیت در این زمینه جز با دوستی با مشتری به دست نمی آید. مشتاق دوستی و همکاری با شما تولید کنندگان عزیز هستم.

احسان رفسنجانی طراح و گرافیست

ساده ترین راه تماس با من از طریق شماره موبایل و یا گفتگو در برنامه های پیام رسان تلگرام و واتزآپ است.