1- استفاده از نماد تصویری به تنهایی کمی چالش برانگیز است. اگر شما یک برند در ابعاد متوسط و بودجه محدود تبلیغات هستید، این انتخاب کمک زیادی به شما نمی کند. اما اگر از قبل نماد تصویری مربوط به خود را داشته اید، می توانید آن را باز طراحی کنید و همراه نام برند خود استفاده کنید. و یا اگر نام و برند تجاری شما کمی طولانی است می توانید از نماد تصویری برای نمایش گرافیکی بهتر لوگو استفاده کنید.
2- اگر برند شما دارای فعالیت های بین المللی است و روابط تجاری با سایر کشور ها دارد، استفاده از نماد تصویری و نماد تصویری انتزاعی در طراحی لوگو به شما کمک زیادی می کند. به طور معمول ترجمه نام شرکت و محصول به سایر زبان ها نتیجه دلنشینی نمی دهد. استفاده از نماد پیکتوگرام و نماد تصویری انتزاعی این ضعف را تا حدود زیادی جبران می کند.
3- یکی از نکاتی که در طراحی لوگو تصویری باید در نظر گرفت برنامه و اهداف شرکت در آینده است. به طور مثال یک شرکت مواد غذایی، زعفران تولید و بسته بندی می کند و شما از نماد تصویری زعفران برای طراحی آرم خود استفاده کردید. اما در آینده شما قرار است حبوبات و ادویه نیز تولید کنید، در نتیجه این لوگو دیگر مناسب برند شما نیست!
4- همانطور که ذکر شد لوگو تصویری انتزاعی و ابسترکت می تواند نمادی کاملا منحصر به فرد برای برند شما خلق کند. اجرای حرفه ای ترکیب رنگ، شکل و فرم، ساختار و ایجاد مفهوم از نکات مهم در این سبک دیزاین می باشد.
5- اگر می خواهید برند شما برای کودکان و خردسالان جذاب باشد، استفاده از طراحی لوگو مسکات می تواند بهترین انتخاب می باشد. آرم مسکات یکی از موثرترین ابزارها برای استفاده در شبکه های اجتماعی و یا دنیای تجارت واقعی است.